MusicMeter in de media

Uit MusicMeterWiki
Ga naar: navigatie, zoeken

Zo af en toe verschijnen er berichten over MusicMeter in kranten, tijdschriften en op websites. In 2007, toen de site nog relatief nieuw was, leidde dat tot enkele vermeldingen in internetrubrieken van tijdschriften. Ook refereerde het blad Plato Mania van winkelketen Plato meermaals aan reacties bij albums op de site. Met de opkomst van social media wordt de site ook in toenemende mate gevolgd door artiesten, die soms op hun eigen webpagina's naar recensies verwijzen. Voorbeelden daarvan zijn te vinden in het forumtopic 'Musicmeter in de media.

Ook kwam de site eind 2010 prominent terug in een tv-item van Editie NL over de Top 2000. Op dat moment was er veel discussie over de Top 2000, die een aantal onwelgevallige platen uit de lijst zou weren. De berichtgeving daarover startte naar aanleiding van enkele onvolkomenheden die MusicMeter-user freitzen in de ruwe data vond en op MusicMeter plaatste. Dit leidde tot publicaties in verschillende regionale kranten. Radio 2 ontkende destijds nummers uit de lijst te weren. Opvallend was echter dat alle platen 'met een luchtje' het jaar erop echter wél gewoon in de lijst stonden.

Ook users van MusicMeter komen af en toe in het nieuws. Opmerkelijk daarbij is de geschiedenis van de Britse band Revere. Vooral dankzij het enthousiasme van user aERodynamIC verwierf Revere onder users een trouwe aanhang. Dat leidde al tot opvallende successen in de recensies, platenverkoop en bij optredens in Nederland. De band gaf tijdens meerdere concerten op het podium te kennen dat aERodynamIC en MusicMeter een belangrijke rol heeft gespeeld.

Verder verscheen er in 2013 een artikel van vijf pagina's over user Rhythm & Poetry in Bont Magazine, een bijlage bij het Brabants en Eindhovens Dagblad. Hij vertelt daarin over zijn zeldzame ziekte mizuho HB en de invloed die dat op zijn leven had. Ook MusicMeter speelde daarin een rol. Rhythm & Poetry was eerder al te zien in het BNN-programma Je Zal Het Maar Hebben.

Links